با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ روش تدريس آزمايشي
زیارت عاشورا

روش تدريس آزمايشي:

يكي از روش هاي تدريس مطلوب در درس علوم روش آزمايشگاهي است.

1- مرحله ي تهيه ي مواد و وسايل آزمايشگاهي: به عهده ي معلم است يا به عهده ي مسئولين آزمايشگاه است.معلم مي تواند از كمك دانش آموزان به صورت افتخاري استفاده كند.بدون اجبار لازم است تهيه ي وسايل و مواد قبل از ساعت درسي صورت بگيرد.به علاوه ممكن است آزمايش به ابزار و تكنولو‍‍‍‍ژي خاصي نياز داشته باشد كه از قبل تهيه شده باشد.در بسياري از مدارس بسياري از مواد و وسايل مورد نياز وجود دارد.حفاظت و نگه داري از وسايل آزمايشگاهي يكي از هنرهاي معلم است.

2- معلم آزمايش را قبلا انجام داده باشد و يا طرز كاربا وسايل را كاملا بلد باشد.

3- معلم وسايل و مواد مورد آزمايش را و دستور كار آزمايش را روي ميزهاي كار قرار دهد.در همين مرحله معلم دستور كار آزمايش را به دانش آموزان مي دهد.دانش آموزان بايد به وسيله دستور كار آزمايش را انجام بدهند.

4- مرحله ي انجام آزمايش:در اين مرحله اعضاي هر گروه مطابق با دستور كار مرحله به مرحله آزمايش را انجام مي دهند و نتايج به دست آمده را ثبت مي كنند.در اين مرحله معلم عملكرد هر تيم را مشاهده و براي آنها علامت گذاري مي كند.لازم است در اين مرحله اگر كاربرد ابزار و وسايل و مواد خطرناك باشد معلم تذكر بدهد.

نكته: اگد امكانات كافي وجود نداشته باشد معلم مي تواند در مقابل دانش آموزان آزمايش را انجام دهد و دانش آموزان مشاهده كنند و در پايان از يكي از دانش آموزان مي خواهد كه آزمايش را تكرار كند اين مرحله ي آزمايشي نيست و نمايشي است.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 18 آذر 1393برچسب:, | 20:16 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |